The secret of Cycling

Het Geheim van Wielrennen

Slim gezonder, fitter én sneller worden!

Gastenboek

Heeft u vragen of opmerkingen? Plaats dan hier uw reactie.

10 reacties

  • Arnoud Driessen schreef:

    Sorry. Het spijt me. Ik kan echt niet doen wat ik het liefste zou doen. Ik kan echt niet vertellen aan mijn fietsvrienden wat een grandioos duidelijk en goedgeschreven boek dit is van jullie. Mijn fietsvrienden zijn ook meteen mijn concurrenten. Ik kan toch hen niet ook het spoor wijzen naar wat toch wel de heilige verzamelgraal van alles dat je uiteindelijk een betere fietser maakt gaan wijzen… Ik heb het boek nog niet helemaal gelezen, maar mijn eerste indrukken zijn echt heel goed (ik heb alleen wat moeite met het woord “wielrennen”, maar dat is een ander verhaal). Inspirerend en motiverend en ik zie me hiermee de volgende stap zetten: van krabber tot een net echte renner. Mooi punt in het jaar om daar mee te gaan beginnen en van seizoen 2016 iets bijzonders te gaan maken.

    Nogmaals: Sorry. Het spijt me.

  • Raymond schreef:

    Prachtig boek om te lezen, zeker voor de fanatiekere wielertoerist. De hoofdstuken zijn lekker kort en duidelijk kwa uitleg, dus goed te volgen. Ik zat al wat verder in deze stof en daardoor vele boeken staan, die minder makkelijk te lezen zijn als deze. Verder is dit boek veel uitgebreider en behandeld gewoon echt alle facetten die met fietsen te maken hebben. Ik ben geen lezer, maar lees dit makkelijk weg, dat zegt wel genoeg.!

    Tot nu toe bij hoofdstuk 17 en misschien heb ik het mis, maar ik zag 2 kleine foutjes staan nl op blz 40 onderin punt 4, volgens mij moet dit “lange” tijdrit zijn en op blz 76 klimmen de liefhebbers bij de vrouwen met 13,22km/h ipv 36,43km/h.

    Ik ga weer lekker verder lezen en extra kennis vergaren.

    Goed boek, hier kan ik wat mee.

    Gr.
    Raymond.

    • Hans van Dijk Hans van Dijk schreef:

      Ha Raymond,

      Bedankt voor je complimenten! We vinden het fijn om te horen dat ons boek in de smaak valt…
      Met betrekking tot de foutjes: de VO2 max komt overeen met een tijdrit van circa 10 minuten en de dames liefhebbers klimmen inderdaad met een snelheid van 13,22 km/h. In de tabel staat de juiste waarde, we zullen de tekst corrigeren in de 2e druk. Bedankt voor je opmerkzaamheid!

      Hans van Dijk

  • AB schreef:

    Ik ga zeker het boek bestellen, maar wat lees ik nu op deze site ???
    Als ik op mijn gewicht let ga ik niet sneller fietsen op het vlakke ?
    Waarom nog die moeite doen dan pfff

    • Hans van Dijk Hans van Dijk schreef:

      Beste Brekson,

      Afvallen is altijd goed natuurlijk, maar op het vlakke heeft het inderdaad veel minder effect op je snelheid dan heuvelop.
      In het voorbeeld in ons boek scheelt 5 kg afvallen op een 40 km tijdrit zo’n 11 seconden en op de beklimming van de Alpe d’Huez 173 seconden.
      Je kunt je eigen sommen maken met onze calculator.

      Succes en veel plezier met het lezen en het trainen!

      Hans van Dijk

  • Stevens Gerrit schreef:

    Hallo,
    ik heb nu pas het boek aangeschaft en zit aan de hoofdstukjes het belang van training en soorten training. Ik heb het boek dus nog niet volledig uit en misschien zie ik iets over het hoofd maar ik heb toch enkele vraagjes.

    In het boek (id hoofdstukjes belang van training en soorten training) meen ik ergens te lezen dat trainen op max hartslag meer uithaalt dan trainen id aërobe zone. (Het komt erop neer dat je de 4 motoren van het lichaam moet trainen natuurlijk maar toch)…

    Ik dacht en heb het zo toch altijd begrepen dat vooraleer je begint aan intervaltraining, snelheidstraining of weerstandstraining je toch al een stevige basisconditie moet hebben.

    Stel je bent een 30tiger, nog nooit op een fiets gezeten, uit hartonderzoek blijkt dat je hart wel ok is (cardiologie, echografie, inspanningstest etc…)
    Je wil beginnen met fietsen.

    Is het dan opportuun onmiddellijk bovenstaande trainingen uit te voeren, of toch maar zorgen dat je eerst een goede basisconditie hebt (basisconditie krijg je door te trainen als ik het goed heb bij lage hartslag, dus met andere woorden in de aërobe zone verbranding)!

    Wanneer heb je uiteindelijk een goede basisconditie?

  • WOLFGANG schreef:

    Ein wirklich sehr interessantes Buch. Habe das ganze Buch während einer Zugfahrt gelesen.
    Das einzige was mir unbeantwortet blieb:
    Wie schnell fährt der schnelle Eddy bei nasser Fahrbahn /Regen nach Alpe d’Huez.?Bzw. Was macht eine nasse Fahrbahn im Vergleich zu trockenen Bedingungen aus.

    • Hans van Dijk schreef:

      Wir bedanken uns fur Ihre Complimenten, herr Troller!

      Hinunter wird es naturlich gefahrlich bei nasser Fahrbahn, aber hinauf macht das wenig aus, ausserhalb wenn es so kalt wird das der schnelle Eddy sich verkrampft.

      Herzlichen Grusse,
      Hans van Dijk

Laat een reactie achter bij Stevens Gerrit Reactie annuleren